Efter den kalla och framför allt blåsiga vintern och våren känns de här sommardagarna som balsam för själen. Jag har frusit så länge att jag nästan börjat misstänka att jag var släkt med en istapp. Men nu känner jag hur upptiningen är i full gång.


Jag älskar att bada och har alltid gjort det, medan Patric normalt sett har varit en badkruka av rang. Men den senaste tiden har han tillbringat så mycket tid i vattnet att jag börjar ana en viss simhud mellan fingrarna. Jag blir fortfarande lika förvånad varje gång han doppar huvudet, men fortsätter utvecklingen i den här takten så finns det definitivt hopp om ett fortsatt badliv för hans del.

I går åkte vi från landet till stan med ett jättetvättberg i bagageluckan, inte nog med att det skulle tvättas, Patric behövde också arbeta. Mellan dessa två tråkiga ytterligheter smet vi däremellan in på en tapasrestaurang.

För att sedan knalla vidare till Söders hjärta.

Som är den mysigaste baren på Söder.

När Patric har jobbat klart i dag åker vi tillbaka till landet, men redan på söndag är vi tillbaka i stan igen. I morgon ser det ut att bli hela 32 grader på Dåwö. Tur att vi har AC i stugan, det lär bli riktigt svettigt!